Us deixem l'entrevista que servirà també com a possible exemple en l'activitat 1. També esperem que aquesta entrevista us pugui ser útil com a element didàctic. Agraïm a Joan Martín, per donar-nos l'oportunitat de realitzar-li l'entrevista.
Estem treballant també per acabar de perfilar no només les activitats sinó tot el bloc!
PART1
ResponEliminaVALORACIÓ:
L’eslògan expressa allò que representa la zona, no fa referència a una població concreta, sinó s’utilitza el terme “carrer” com una metàfora, ja que és un camí en el qual hi circula molta gent.
La redacció està argumentada i s’utilitza el mateix to durant tot el treball, així doncs, és original i creada pels components del grup.
Els continguts s’estructuren a través des de diferents pestanyes i aquests van donant informació de manera ordenada per tal de conèixer bé la zona que representa.
COM ÉS?
No hi ha diferents apartats perquè es realitza una descripció breu i concisa de com és el camí.
L’ordre en que apareixen els continguts és adequat ja que t’introdueix al tema, s’ha fet una bona tria d’aquests i s’entenen, són breus però suficients.
DE QUÈ VIVIM?
S’estructura a través d’una introducció i dos subapartats on s’explica la importància del sector terciari i en el segon el sector terciari en diferents comunitats autònomes.
Han fet una bona tria de continguts i s’entenen força de manera visual ja que s’utilitzen gràfics explicatius. No hi ha continguts sobrers, més aviat trobem a faltar una explicació una mica més específica
Pestanya 3: Com ha canviat?
Tot i que no es diferencien els apartats si que hi ha present una explicació de l’evolució del lloc.
Pel que fa l’ordre dels continguts, cal dir que el primer paràgraf trobem que no és massa entenedor. Pensem que en tot l’escrit s’utilitza un vocabulari força tècnic/religiós que pot ocasionar molts dubtes a l’alumnat. També cal dir que hem trobat algunes faltes ortogràfiques.
Pestanya 4: Futurs possibles.
Hi ha apartats ben diferenciats i ben ordenats. Pel que fa el contingut és correcte tot i que hem trobat faltes d’ortografia i de cohesió que dificulten la llegibilitat.
Objectius:
Comuniquen de manera entenedora què pretenen amb el bloc i a qui va dirigit. En aquesta pestanya també s’introdueix una llista amb els objectius curriculars de primària, creiem que són més necessaris per a les persones que han creat el bloc que no pas pels seus visitants.
Disseny:
El disseny, en general, és correcte, tot i que trobem a faltar colors més vius, tenint en compte que està destinat a alumnes de primària. La localització de la informació és molt accessible i està ben estructurada. Les imatges són encertades i s’ajusten al text i els nombrosos mapes que apareixen faciliten la comprensió del text.
Sí que s’utilitza material multimèdia mitjançant vídeos del Youtube, música i filmacions realitzades per ells mateixos.
El disseny és personalitzat i combina tons suaus i lletres fosques.
PART 2
ResponEliminaActivitats:
En general, totes les activitats tenen la mateixa estructura, és a dir, no hi manca cap part però no sempre es presenten seguint el mateix ordre.
A totes les activitats s’expliquen els objectius d’aquestes i l’avaluació (amb excepció d’un cas).
En general, s’explica bé com es desenvolupen les diferents activitats.
Activitat 1: Realització d’una entrevista.
En general el desenvolupament de l’activitat s’entén bé. És difícil respondre si l’activitat està ben relacionada amb els continguts més significatius de la població perquè el Camí de Santiago engloba molts territoris i està destinat a tothom. Trobem positiu que inciti als alumnes a la recerca d’informació mitjançant una entrevista i que també hi hagi un ordre en el procés. Cal destacar que a través de l’entrevista es poden conèixer aspectes importants del medi local i global.
Activitat 2: Mots encreuats.
L’activitat és entenedora, fomenta l’adquisició de coneixements sobre el bloc, incita a la recerca d’informació, però no la trobem gaire engrescadora.
Activitat 3:
S’entén força tot i que el vocabulari de les instruccions a seguir és una mica complex. L’activitat es centra molt en la història medieval, les construccions...
Una part de l’activitat implica una recerca forçosa sobre alguns temes. Requereix molt ordre i organització i és una mica feixuga de resoldre-la. Es potencien uns coneixements. Sobretot locals.
Activitat 4:
S’entén bé el desenvolupament de les activitats. Els continguts són significatius ja que tracten de les diferents etapes del camí. L’activitat incita a la recerca de la informació i s’ha de realitzar de manera ordenada per tal de poder-la completar amb èxit.
Trobem interesant, que en un dels apartats de l’activitat, es demani als alumnes que pensin i redactin actuacions de millora vers dues de les etapes.
Moltes gràcies pel vostre comentari! intentarem treballar-hi més per tal d'acabar perfilant! gràcies!!
ResponElimina