FEM CAMÍ PEREGRINS!
Destinataris
Alumnes de Cicle Superior d'Educació Primària.
Objectius
1. Expressió oral i escrita dominada de forma correcte i de qualitat en relació a l’aula.
2. Utilitzar les TIC de manera adequada en la recerca d’informació dels aspectes a treballar.
3. Relacionar les qüestions que es treballen per aconseguir els objectius proposats en cada activitat.
4. Conèixer i dominar les habilitats de la matèria i treballar-les a l’aula de forma correcte.
5. Valoració individual de cada activitat treballada per part de l’alumne.
Explicació
El camí que uneix la ruta Saint Jean de Pied de Port amb Santiago de Compostela és l’eix més important i popular de les peregrinacions xacobeas. Aquesta és la ruta francesa del camí de Santiago i ara proposarem una activitat en relació amb aquesta ruta tant important del camí.
En aquesta activitat proposarem als alumnes que busquin, per qualsevol mitja de recerca d’informació, la solució de les diferents preguntes que realitzarem a continuació sobre la ruta francesa del camí de Santiago. Amb això, podrem veure les diferents característiques de les rutes que trobem en dins d’aquesta part del camí. En acabar, cada alumne explicarà el que l’hi ha semblar aquesta recerca i parlarà sobre la redacció final que els hi proposem.
Tasques a realitzar
Abans de realitzar cada activitat, llegeix bé les preguntes ja que van relacionades les unes amb les altres.
- De les etapes que trobem en aquest link, digues entre quatre o cinc de les més importants que trobis i que t’agradaria fer si realitzessis el aquesta ruta del camí?
- Desprès de realitzar la primera activitat, ens introduirem més en aquestes quatre o cinc rutes que hagis proposat en l’activitat anterior. D’aquestes rutes que has elegit, has de buscar la informació més important sobre cadascuna d’ella. Un cop acabada, has d’agafar les dues rutes que més t’hagin agradat per a l’activitat següent.
- En aquesta activitat hem de fer una critica de les dues rutes que has elegit anteriorment i trobar les diferencies que veus entre les dues. A partir d’aquí, has de buscar millores que creguis que ajudaran a afavorir les dues rutes i les seves característiques.
- Per acabar, de les dues rutes que has realitzat has de fer una recerca amb més profunditat d’una de les dues. Has de pensar que en un futur vols fer aquesta ruta i t’has d’informar sobre el que veuràs. Busca totes les característiques amb més importància de la ruta i els edificis mes populars que hi veuràs. En acabar aquesta recerca, fes una redacció d’una pagina on imaginis que ja has realitzat aquest viatge i hagis vist aquests aspectes treballats.
Avaluació
L’avaluació ha de ser proposada per cada professor de la manera que ell cregui oportuna. Hem d’avaluar la recerca que els alumnes han realitzat, la habilitat de trobar les característiques de cada ruta, la forma de redacció, la participació que realitzar a l’aula, etc. Amb un recull de les millors valoracions trobarem la forma correcte per avaluar aquesta activitat.
Necessitem unes valoracions de diferents aspectes com poden ser la part escrita, amb un llenguatge correcte i una redacció de qualitat amb la informació mínima necessària per a cada resposta. L’actitud de cada alumne en les seves participacions a classe ha d’estar ben regulada i ordenada per el professor. Per acabar, en l’expressió oral hem de valorar la comunicació dels alumnes davant els seus companys.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada