dijous, 19 de gener del 2012

Activitat 2

MOTS ENCREUATS
Destinataris
Alumnes de Cicle Superior d'Educació Primària.

Objectius
  • Saber situar el camí de Santiago de Compostel·la (el camí Francès) dins el mapa polític Espanyol .
  • Aprendre a  buscar, extreure, interpretar dades expressades per mitjà de codis diversos (lingüístics, numèrics, gràfics) i reflexionar sobre el propi procés d'aprenentatge.
  • Utilitzar la llengua com a eina per construir coneixement, per comunicar-lo i per compartir-lo amb els altres, a partir del desenvolupament de les competències comunicatives pròpies de l'àrea (descripció, explicació, justificació, interpretació i argumentació).
  • Participar activament en el treball en grup, adoptant una actitud responsable, solidària, cooperativa  i dialogant, argumentar les pròpies opinions i contrastar-les amb les dels altres, respectant els principis bàsics del funcionament democràtic.
  • Apreciar el gaudi que comporta arribar a trobar explicacions racionals dels fets i problemes que s'identifiquen en el nostre entorn i de la utilitat de l'aplicació de procediments i actituds científiques.
Els objectius citats en cursiva són extrets de la part de L'àrea de Coneixement del medi natural, social i cultural dins del currículum de primària, també són objectius contemplats en l'apartat "Objectius del bloc".

Avaluació
Quan els alumnes hagin acabat d'omplir i contestar l'enigma, de l'exercici de mots encreuats (individualment), el mestre repartirà els exercicis aleatòriament un a cada alumne i en grups de 5 alumnes hauran de comparà i valorar els exercicis i escriure'n una valoració de grup, per exemple: si creuen que són correctes, si tots contesten igual l'enigma, quines diferències observen...
Un cop finalitzada aquesta valoració l'expressaran oralment a la resta de companys i al final el mestre intervindrà per tancar amb la seves valoracions i conclusions. 

Explicació
Ajudant-te dels dos mapes polítics d'Espanya que acompanyen aquest exercici fes, els mots encreuats de la pagina següent.
Important:
  • Hauràs d'apuntar els noms tal com es diuen i s'escriuen en castellà.
  • Les caselles on hi ha una ratlla vol dir que no hi va cap lletra.
  • Després d'omplir els mots encreuats has de respondre l'enigma.

Tasques a realitzar
Mots horitzontals: Províncies.
1. Província per on comença (a Espanya) el camí de Santiago Francès.
2. I... som-hi endavant... quina província és la segona que passem? 
3. Província per on passen els peregrins abans d'arribar a la última província.
4. -Ho hem aconseguit! Hem arribat! -Crida un peregrí, a quina província som?
5. Província que està entre La Rioja i Palencia.
6. El peregrí s'ha despistat abans d'arribar a Lugo, i no sap en quina província està, quina és?
7. La província que està al mig del camí.
Mots verticals: Comunitats autònomes.
1. Quina comunitat autònoma trobem entre Navarra i Catalunya?
2. Oviedo és la capital d'aquesta comunitat autònoma.
3. És la comunitat autònoma per on el camí de Santiago Francès travessa més províncies.
Enigma:
  • Quina diferència hi ha entre els mots que estan en vermell  i els demés?

Mots encreuats:


Recursos
Mapes polítics d’Espanya:

Províncies d'Espanya.


Províncies per on passa el Camí francès.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada