REALITZACIÓ D’UNA ENTREVISTA
Destinataris
Alumnes de Cicle Superior d'Educació Primària.
Objectius
1. Dominar i millorar tant l'expressió com la comprensió oral i escrita.
2. Valorar el treball que es fa i com s'ha fet.
3. Utilització de les TIC per a la presentació, exposició i comentari de l'activitat, així com la seva realització.
4. Aprendre a discernir la informació necessària per fer una entrevista.
5. Saber relacionar-se amb les persones.
6. Treballar la competència lingüística per arribar al coneixement social.
Explicació
Le Chemins de Sant-Jacques és un camí que transcurs per diferents regions, de diferents països i amb diferents tradicions, cultures, gents amb peculiaritats molt diverses cadascuna d’elles (veure mapes de l'activitat 2).
Amb aquesta activitat, proposem que busqueu alguna persona del vostre entorn i li proposeu de fer una entrevista. És preferible que hagi realitzat una etapa del Camí de Sant Jaume. En cas de no trobar ningú, proposem realitzar l’entrevista a algú que hagi viatjat un país estranger amb peculiaritats força diferents a les nostres. Us proposem que indagueu sobre com era la regió, de que vivien, de que es caracteritzava, com era en el passat, tot allò que us pugui explicar sobre el camí o la regió en concret.
Això ens servirà per donar a conèixer diferents peculiaritats de diversitat de territoris diferents.
També, cada persona després expliqui que ha estret de les entrevistes als diferents membres del grup, així poden per una banda veure les sensacions que van extreure uns caminants, i fins i tot valorar-ho amb gents d’altres indrets. Finalment fer una posada en comú a l’aula veien les diferencies i les similituds i realitzar un petit debat veient trets diferencials i igualitaris de les diferents regions, cultures, tradicions, història, monuments, geografia, etc.
Treball a realitzar
1. El grup haurà de realitzar un model d’entrevista global (a classe o a través d’un docs) amb preguntes diverses i valorant que volen descobrir de l’experiència de les gents, donant un cert marge d'autonomia per tal de fer algun petit canvi o modificació si ho creuen oportú.
2. Amb la informació i els vídeos (mira exemple Youtube), agafa’ls d’exemple per a la realització de l’entrevista.
3. Fer l’entrevista. S’ha d’enregistrar, per tant utilitzar el mètode que sigui més còmode (per tal de facilitar l’enregistrament), hem de tenir en consideració que el bon ús de les TIC és important.
4. Realització una reflexió de grup sobre les entrevistes incloent-hi els factors que creguin més importants de les entrevistes, Així com els aspectes més destacables aquests i les diferencies que han observat entre les regions i la nostra en tots els àmbits.
Avaluació
L’avaluació es pot realitzar com el professor consideri oportú. Pot avaluar la participació en la realització de l’enquesta, la redacció del grup, la participació al aula, l’oral a l’hora d’expressar-se en l’entrevista, fent una petita prova valorativa, etc. No hi ha fórmules perfectes, totes poden ser positives si estan ben argumentades i meditades.
Hem de tenir en consideració que si valorem la part d’expressió escrita, el llenguatge ha de ser entenedor i sobretot correcte. En cas de valorar l’activitat de redacció en grup, valorar que la informació sigui adequada. Si observem l’actitud i participació a classe hem de tenir en consideració que ha de ser de forma correcte i ordenada. I si valorem l’expressió oral, valorarem la correcció al parlar com element important.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada